Monday, 27 June 2011

wajah yang JUJUR

Pernah tak kite menatap wajah orang-orang terdekat kita saat mereka tengah tidur? kalau belum, cubalah sekali saja menatap mereka saat sedang tidur. kerana pada saat itu adalah ekspresi paling wajar dan paling jujur dari seseorang. seorang artis yang ketika di panggung begitu cantik dan hebat tapi akan jadi akan nampak biasa dan jauh berbeza jika ia sedang tidur. orang paling kejam di dunia pun jika ia tido sudah tak akan tampak wajah bengisnya.   perhatikanlah ayah kita saat beliau sedang tidur. sedarilah, betapa badan yang dulu kuat dan gagah itu kini semakin tua dan lemah, betapa rambut-rambut putih mulai menghiasi kepalanya, betapa kerutan mulai terpahat di wajahnya. orang inilah yang setiap hari bekerja keras untuk kesejahteraan kite, anak-anaknya. orang ini lah yang rela melakukan apa saja asal perut kite kenyang dan pendidikan kite lancar dan berjaya.   sekarang, lihatlah ibu kita. kulitnya mulai keriput dan tangan yang dulu halus membelai-belai tubuh kita ketika masih bayi kini bertukar kasar. orang inilah yang setiap hari menguruskan keperluan kita. orang inilah yang paling rajin mengingatkan dan membebelkan kita semata-mata kerana rasa kasih dan sayangnya itu sering kita salah ertikan.   cubalah menatap wajah orang-orang tercinta itu : ayah, ibu , suami , isteri, kakak, adik, anak, sahabat...semuanya. rasakan 'sensasi' yang timbul sesudahnya. rasakan kuasa cinta yang mengalir perlahan-lahan di saat menatap wajah mereka yang terlelap itu. rasakan getaran cinta yang mengalir deras ketika mengingat betapa banyaknya pengorbanan yang telah dilakukan orang-orang itu untuk kebahagiaan anda. pengorbanan yang kadang dilupakan oleh kesalahan kecil yang entah kenapa selalu saja nampak besar. secara ajaib Tuhan mengatur agar pengorbanan itu boleh di nampakkan lagi melalui wajah-wajah jujur mereka saat sedang tidur. pengorbanan yang kadang melelahkan namun enggan mereka ungkapkan. dan ekspresi wajah ketika tidur pun mengungkapkan segalanya. tanpa kata, tanpa suara dia berkata : "betapa lelahnya aku hari ini." dan penyebab lelah itu? untuk siapa dia berlelah-lelahan? tak lain adalah suami yang bekerja keras mencari nafkah dan isteri yang bekerja mengurus dan mendidik anak, juga rumah. kakak, adik, anak, dan sahabat yang telah melalui hari-hari suka dan duka bersama kita.   selepas ini, renung-renunglah wajah insan yang kita sayang bila mereka sedang tidur.. kita akan dapat melihat sesuatu yang lain dalam diri mereka..

Tuesday, 14 June 2011

tips nak MENGORAT awek!!

hii all :)
bg lelaki2 yg dah takde tips nak ngorat awek2, leh lah try k. hehe... jom kte terjah topik nie hehe



Korang suka dekat sorang awek ni.. awek ni pulak belum kenal siapa korang, dan korang pulak dah dapat nombor telefon awek ni dari seorang teman rapat korang.. tapi yang tak bestnya, kawan korang pesan, jangan bagi tau dia yang kasi nombor telefon budak perempuan tu...
jadi macamana? Emmm takkan nak main terjah je kan? karang bila kita telefon dan cakap " boleh saya ngorat awak?". emmm... dah pasti belum apa2 pun korang dah kena reject.. tak pun korang cakap dengan jujur yang korang nak bekenalan dengan dia.. "boleh saya berkenalan dengan awak?" dah mesti dia tanya macamana dapat nombor telefon dia kan.. kalau korang bagi alasan yang tak kukuh.. memang pasti dia kata korang penipu..

Tak pun hantar sms.. "hai, boleh saya kapel dengan awak?"... mesti dia balas sms korang dengan cepat.. "gila Apa!".. lepas tu korang pun balas "ye.. saya memang gilakan awak!".. korang ingat korang kelakar dengan jawapan yang macam tu.. memang korang kelakar dan awek tu pasti senyap taknak balas sms korang.. jadi siapa yang tak dapat? korang jugakan...

Sebenarnya ada caranya.. nak tipu pun kena pandai.. hehehe.. caranya mudah aja... dulu sewaktu zaman kegemilangan aQ, aQ selalu guna cara ni.. hampir 90% kejayaan aQ perolehi... hehehe.. bila korang dah dapat no. telefon awek ni.. dan untuk mengelakan dia bertanya mana korang dapat no. telefon dia.. korang gunakan cara bersms macam ni..

"Along! AQ lapar ni.. baru balik kerje .. belikan aQ nasi goreng"...

kalau dia tak balas.. korang push dengan emosi sikit.. selalunya pada masa ni sidia akan membalas korang.. korang tulis..

"Along, ko kat mana.. aQ letih ni.. dah le baru balik kerje, tak sempat makan lagi, hantar sms ko tak nak balas balik.. aQ lapar sangat ni tau..."

selalunya awek tersebut akan membalas mesej tersebut seperti berikut,

"Maaf silap nombor, saya bukan along awak".. kalau dia balas macam ni.. anggap je awek ni dah jadi milik korang... hehehehe..

korang pun balas balik,

"Oh! ye ke? bukan along saya, tapi nombor hampir sama lah.. jadi dengan siapa pulak saya bersms ni" kalau dia tak balas.. korang cuba antar lagi sekali dengan sms yang berbunyi,
"Maaflah saya mengganggu awak.. saya ingatkan along saya tadi.. maaf ye".. selalunya jugak masa ni dia akan balas dengan sms "takpe!.. Saya tak kisah"..

jadi disitu korang dah berinteraksi.. cuma perlukan sedikit suntikan je lagi.. walaupun korang dah tau nama dia.. mungkin pada peringkat awal awek ni akan bagi tau nama pendek atau nama samaran beliau.. jadi korang jangan cakap yg korang dah tau nama dia.. korang follow je.. lama - lama kalau diaorang dah suka.. diaorang akan bagi tau... korang ada cara sendiri? apa kata kita kongsi bersama disini... hehehe

Wednesday, 8 June 2011

gambar TERBAIK




ptg2 camni, tak tau nak watpe. pas tgok post2 kat group KAWAN BLOGGER, aQ t'trik ngan contest yg dianjurkan kwn yg bnyak mbantu aQ dlm dunia blogger nie hahaha. thanx bnyak2 kat gadis manis ALYA JANE :)
sape2 yg berminat nak JOIN contest nie leh KLIK SINI ok. TQ.


korg leh pnggl aQ EENO. aQ ske nme 2 bab ade memori best disebalik nme EENO. umo?? huhu xpela, korg agak2 la k hehe. aQ minat jln2 g pntai coz kat c2 best. tenang je perasaan ble tgok ombak. laut, pantai, kapal, burung, pokok NYUQ, ketam, kutip kulit kerang dan bnyak lg bnde yg leh dbuat kat pantai hehe. aQ b'asl dr DALAT. korg taw kew kat mn 2? kat SARAWAK. kat dalat adew bnyak tmpat best2 yg kbnykn takde kat M'SIA barat ehe. skrg aQ duk KEDAH, study. best duk cnie coz dpt bnyak pengalaman bru hehe
pic nie aQ ambek ms tgh jln2 kat pantai pulau sayak, KEDAH. aQ ske pic nie coz time ambek pic nie, aQ 1st time jln2 kat pntai nie. best sgt. ehehe. ade ms aQ nak bwak korg sume p pntai nie. tp ayaQ kat pntai nie kotoQ ckit, coz pntai die jns blumpur. ok, 2 jew yg nak aQ ctekn kat korg. PEACE :)
sudi2 la like k hehe

<iframe scrolling="no" frameborder="0" allowtransparency="true" style="border: medium none; overflow: hidden; width: 280px; height: 40px;" src="http://www.facebook.com/plugins/like.php?href=http://rinohendryjepin84.blogspot.com/gambarterbaik anda&layout=standard&show_faces=false&width=280&action=like&font=arial&colorscheme=light&height=40"></iframe>








aku,dia dan CHELSEA

i love CHELSEA
hiii all :)
thanx coz follow blog nie k. blog nie bru ag, ak bru nak bljr wat blog nie.ehe. soe r coz lom ade ape2 yg mnarik tok korg tgok kat blog ak nie. ak mmg minat sgt2 team chelsea. pape jew yg bkaitan chelsea ak ambil taw hehe. wlpn x success musim nie, ak yakin sgt.. chelsea akan bangkit musim depan hehe..
oo ya, lg 1 sape2 yg minat chelsea jom la ikut sy p tgok chelsea vs harimau muda nti k. huhu x sbr nak tgok.



ckup r stkt nie dlu, thanx sume.. :)

Monday, 6 June 2011

aku, dia dan e e n o

Be fearful when other are greedy, and be greedy when other are fearful!!
e e n o